خدمات کارگو

 

شرکت هواپیمایی آسمان با تکیه بر گسترده ترین شبکه هوایی در مسیرهای داخلی و برخورداری از نیروی انسانی مجرب و متخصص و پایانه بار اختصاصی در فرودگاه مهرآباد از قابلیت ارائه شبانه روزی خدمات متنوع بارهوایی و ارسال بار در کوتاهترین زمان ممکن در مقاصد مختلف برخوردار می باشد .
 این مجموعه با در اختیار داشتن نمایندگی های فعال فروش بار که همگی از مجوز ها و گواهی نامه های معتبر تحت نظر سازمان هواپیمایی کشور برخوردارند و همچنین سامانه برخط با قابلیت پیگیری لحظه ای مرسولات توانسته است نیازهای متقاضیان را مرتفع سازد.

خدمات کارگو شامل موارد ذیل می باشد:

  • جابجایی مرسولات در تمامی مسیرهای پروازی هواپیمایی آسمان 
  • ارسال محمولات تجاری در مسیرهای داخلی و بین المللی هواپیمایی آسمان
  • حمل دارو، کالاهای پزشکی و بافت زنده انسانی
  • حمل کالاهای فاسد شدنی با حفظ زنجیره سرما
  • حمل جسد 
  • حمل حیوان زنده
  • ارائه بار به صورت ترانزیت در مسیرهای غیر مستقیم
  • رهگیری مجازی محمولات
  • ارائه خدمات در دفاتر تهران و شیراز در تمامی ایام سال
  • امکان توزیع مرسولات در تهران، شیراز و نمایندگی های منتخب
  • آمادگی عقد قرارداد اعتباری حمل مرسولات با سازمان ها و ارگان ها
     

پایانه بار فرودگاه مهرآباد
تلفن: 66076378-021 و 5-66055004-021
آدرس: روبروی ورودی متروی ترمینال 6

پایانه بار فرودگاه امام خمینی (ره)
تلفن: 55678064-021
آدرس: فرودگاه امام خمینی (ره) محوطه گمرک - روبروی آشیانه آسمان

پایانه بار فرودگاه شیراز
تلفن: 7201731-0713
آدرس: بلوار فرودگاه شهید دستغیب - خدمات بار آسمان

 

مرسولات سریع السیر 

شما می توانید بسته های تا حدود 10 کیلوگرم را در فاصله زمانی 4 ساعت از مبدا 
تا مقصد در اقصی نقاط کشور در تمامی مسیرهای پروازی هواپیمایی آسمان ارسال نمایید.
 برای این کار کافی است با دفاتر ما جهت دریافت برنامه پروازها تماس بگیرید.
تلاش همکاران ارسال محموله شما با اولین پرواز ممکن هواپیمایی آسمان است.

ارسال محمولات تجاری

بازرگانان و تولید کنندگان محترم هم با هماهنگی قبلی با دفاتر هواپیمایی آسمان از خدمات رزرو بار و نرخ های ویژه محمولات تجاری استفاده نماید.
 دفتر فرودگاه امام خمینی (ره)  نیز آماده مشاوره و ارائه خدمت به تجار گرامی در مسیرهای بین المللی هواپیمایی آسمان است.

حمل دارو، کالاهای پزشکی و بافت زنده انسانی

با توجه به اهمیت زمان در جابجایی محمولات دارو و تجهیزات پزشکی 
هواپیمایی آسمان اولویت های خاصی را برای این گونه محمولات در نظر گرفته است .

حمل کالاهای فاسد شدنی

در پایانه بار هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد دو دستگاه سردخانه صنعتی مجهز با امکان تنظیم دمای 5+ تا 5- آماده خدمت رسانی به مراجعین گرامی است . همچنین برای اطمینان از سلامت بسته های شما در بهترین شرایط ممکن رویه های خاصی برای محمولات فسادپذیر تدوین گردیده و کارشناسان ما آماده راهنمایی شما در این خصوص هستند.

حمل جسد

انتقال پیکر عزیزان متوفی به وطن برای خاکسپاری یکی از دغدغه های سنگین خانواده های عزا دار است . هواپیمایی آسمان ضمن همدردی با این عزیزان آمادگی خود را با رعایت موازین بهداشتی و سرعت در انجام این وظیفه اعلام می دارد .

مزایای ارسال هوایی جنازه شامل

  1. سرعت جابجایی 
  2. هزینه به صرفه نسبت به ارسال زمینی

شرایط ارسال جنازه

پس از انتقال پیکر به آرامستان هر شهر، واحد متوفیات پس از انجام تشریفات قانونی و بسته بندی اجساد ضمن هماهنگی با شرکت های هواپیمایی جهت انتقال با اولین پرواز دو نامه تحت عنوان " مجوز حمل با هواپیما" و "جواز دفن " صادر و همراه با " گواهی فوت" صادر شده توسط بیمارستان،  تابوت را برای حمل هوایی به فرودگاه ارائه می نمایند.

حمل حیوان زنده

ما با در اختیار داشتن کادر مجرب و آموزش دیده در زمینه حمل حیوانات خانگی ، جوجه طیور و ماهیان آکواریومی در خدمت شما عزیزان است.

شرایط ارسال حیوانات خانگی

1- همراه داشتن شناسنامه و گواهی سلامت معتبر از دامپزشک
2- استفاده از قفس حمل هوایی متناسب با ابعاد حیوان 
3- پهن کردن پد ویژه جهت جلوگیری از نشت مایعات به خارج قفس
4- حداقل 8 هفته از تولد پستانداران گذشته باشد
5- حیوان باردار نباشد
6- استفاده از آرام بخش یا مشورت دامپزشک 
7- محدودیت پذیرش حیوانات پوزه کوتاه در فصول گرم سال
جهت دریافت راهنمایی با همکاران ما تماس بگیرید.

محمولات ترانزیت

اگر در شهر شما پرواز مستقیم برای مقصد مورد نظرتان انجام نمی شود، هواپیمایی آسمان آمادگی دارد مرسولات شما را به صورت ترانزیت حمل و تحویل نماید برای اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید.

رهگیری مجازی محمولات

مراجعین عزیز پس از تحویل محموله خود به نمایندگی های خدمات بار آسمان ، می توانند  از طریق سامانه  cargo.iaa.ir  جهت رهگیری محموله خود و کسب اطلاع از موقعیت محموله اقدام نمایند. 

ارائه خدمات در دفاتر تهران و شیراز 

دفاتر هواپیمایی آسمان در ایستگاه مهرآباد و شیراز در تمامی ایام سال (حتی روزهای تعطیل ) از ساعت 4 بامداد تا 12 شب به صورت چهار شیفت در خدمت شما عزیزان هستند. 

کالاهای خطرناک

شامل 9 گروه از کالاها که ارسال آنها بر اساس قوانین بین المللی با هواپیما ممنوع است . برای آگاهی از شرایط ارسال کالای خطرناک با کارشناسان ما تماس بگیرید.
کالایی که بر اساس قوانین  جمهوری حمل و نگهداری آنها جرم محسوب می گردد.
کالای قاچاق و فاقد مدارک مثبت
کالای قیمتی و بهادار مانند طلا، سکه، ارز و وجوه نقد
کالای سنگین و حجیم 

سوالات متداول

  • برای ارسال بار چه مشخصاتی باید ارائه نمود؟

  1. مشخصات فرستنده شامل کدملی و کدپستی 
  2. مشخصات گیرنده شامل کدملی و کدپستی
  3. همراه داشتن اصل کارت ملی فرستنده و یا معرفی نامه در صورتیکه فرستنده شخصیت حقوقی است.
  4. اطلاعات دقیق از ماهیت کالا و محتویات بسته
  5. برای دریافت بار به چه مدارکی نیاز است؟
  6. اصل کارت ملی گیرنده
  7. وکالت رسمی از گیرنده (در صورتیکه گیرنده شخصا قادر به حضور در دفتر تحویل بار نیست )
  8. معرفینامه در صورتیکه گیرنده شخص حقوقی است
  9. ارائه شماره بارنامه یا تصویر آن در تسریع دریافت مرسوله کمک موثری می نماید.
  • آیا امکان تاخیر در ارسال محمولات وجود دارد؟

  1. بار پذیرش شده به علل زیر ممکن است ارسال نگردد:
  2. شرایط فنی هواپیما و تاخیر در انجام پرواز.
  3. وضعیت هوای مبدا – مسیر – مقصد
  4. تکمیل ظرفیت پرواز و محدودیت های وزنی
  5. نقص در ارائه مشخصات از سوی فرستنده
  • در صورت عدم ارسال بار با پرواز مقرر به دلایلی که ذکر شد، چه باید کرد؟

  1. به صورت خودکار در اولویت ارسال با پرواز بعد قرارخواهد گرفت.
  2. به فرستنده اطلاع رسانی می گردد تا در صورت تمایل نسبت به استرداد محموله اقدام نماید.
  3. آخرین فرصت برای تحویل بار چه زمانی است؟
  4. آخرین پذیرش بار 2 ساعت قبل از پرواز است، در ضمن با توجه به زمان مورد نیار برای بسته بندی، توزین و انجام رویه چک محمولات به گونه ای برنامه ریزی بفرمایید که بار شما به موقع پذیرش و آماده ارسال گردد.
  5. پذیرش بار برای پروازهایی که در بازه زمانی 4 بامداد تا 9:30 قرار دارند فقط تا ساعت 24 انجام می پذیرد.
  • برای دسترسی به برنامه پرواز های هواپیمایی آسمان چه باید کرد؟

  1. تماس با دفاتر فروش بار
  2. تماس با شماره 199 اطلاعات پرواز 
  3. سایت رسمی اطلاعات پرواز فرودگاه کشور به آدرس : fids.airport.ir
  4. عضویت در کانال خدمات آسمان در پیام رسان بله
  • در صورت اظهار خلاف واقع چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در اظهار مشخصات شخصی و ماهیت بار دقت و صداقت داشته باشید، یادتان باشد هیچ چیز مهمتر از ایمنی و سلامت مسافران هواپیما نیست.
در صورتیکه در ضمن ایکس ری محمولات کذب اظهارات فرستنده اثبات گردد، محموله توقیف و عودت آن مشمول طی مراحل اداری است.

  • مرسوله خود را چگونه بسته بندی کنم؟

برای بسته بندی محمولات ویژه مانند حیوان زنده، اجساد و ... دستورالعمل های ویژه ای وجود دارد که کارشناسان ما آماده مشاوره و راهنمایی شما در این خصوص هستند.
برای بسته بندی کالاهای عادی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. وزن هر بسته بیش از 35 کیلوگرم نباشد.
  2. محمولات شکستنی باید داخل جعبه چوبی بسته بندی گردد.
  3. بسته بندی نباید لبه های تیز برنده داشته باشد.
  4. بسته باید قابل مهار باشد، بسته های گرد و کروی باید روی پالت چوبی قرار گیرد.
  5. بسته با سهولت قابل جابجایی باشد.
  6. مایعات و بوی تند و زننده از داخل بسته نشت نکند.
  7. برای بسته بندی محمولات فاسد شدنی باید از یونولیت استفاده نمود.
  8. ابعاد کارتن مورد استفاده با محتویات داخل آن متناسب باشد تا در زمان بارگیری له و پاره نشود.
  • در صورت عدم پاسخگویی گیرنده هنگام تماس تحویل بار ارسالی با چه شرایطی مواجه می شویم؟

با رسیدن محمولات به فرودگاه مقصد پیامکی به شماره گیرنده ثبت شده در بارنامه ارسال می گردد، در صورت عدم مراجعه بیش از سه روز هزینه انبارداری براساس رویه از گیرنده اخذ می گردد.
محمولات تا سه ماه در دفاتر نگهداری و پس از این تاریخ به انبار متروکه ارسال می گرددکه در حالت تحویل محمولات مستلزم طی مراحل اداری و پرداخت هزینه است.

  • در صورت بروز آسیب شرایط دریافت خسارت چیست؟

کالاهایی که پس صدور بارنامه توسط نماینده بار آسمان پذیرش شده اند در صورتیکه دچار آسیب جدی و یا مفقود شوند، طبق شرایط ذیل شامل تعیین و پرداخت خسارت می باشند:

  1. محمولاتی که پس از پذیرش و صدور بارنامه بر اثر حمل و بارگیری نامناسب توسط شرکت آسمان آسیب دیده باشند.
  2. محمولاتی که پس از پذیرش و صدور بارنامه مفقود گردیده باشند.
  3. تشکیل پرونده و تکمیل مدارک خسارت
  4. تکمیل فرم خسارت و یا مفقودی کالا
  5. ارائه بارنامه و مستندات مربوط به کالای خسارت دیده و یا مفقود شده.
  6. تنظیم گزارش کتبی توسط صاحب کالا مبنی بر خسارت وارد شده و درخواست خسارت.
  7. ارائه صورتحساب کالای خسارت دیده جهت تعیین خسارت.
  8. بر اساس مقررات بین المللی در صورت اثبات ارزش کالای خسارت دیده، به ازای هر کیلوگرم وزن ثبت شده در بارنامه حداکثر 17 S.D.R ( حدودا معادل 20 دلار امریکا) قابل پرداخت است.
  9. درصورتیکه ارزش کالای شما بیش از این مبلغ باشد می توانید جهت صدور بیمه باربری به شرکت های بیمه گذار مراجعه نمایید. 
  • شرایط دریافت نمایندگی فروش بار هواپیمایی آسمان چیست؟

شرکت هایی که دارای "پروانه فعالیت سازمان هواپیمایی کشور" هستند، می توانند با ارسال درخواست به آدرس Cargo@iaa.ir  نسبت به کسب نمایندگی خدمات بار هواپیمایی آسمان اقدام نمایند. به طور کلی دریافت نمایندگی مدارک ذیل مورد نیاز است:

  1. تصویر مجوز خدمات بار سازمان هواپیمایی کشوری
  2. اصل نامه درخواست همکاری
  3. تصویر تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و رییس هیات مدیره (صاحبان امضا طبق اساسنامه)
  4. تصویر روزنامه رسمی همراه با آخرین تغییرات
  5. ارائه کد اقتصادی و شناسنامه ملی
  6. تصویر اساسنامه
  7. تصویر سند ملک و یا اجاره نامه دفاتر شرکت
  8. تکمیل فرم استعلام حراستی

6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0